TasteStrik© opent ’s werelds meest geavanceerde decoratie- en inclusie- melangefabriek
Inleiding
Wereldwijd neemt de vraag naar maatwerk op het gebied van innovatieve melangeproducten toe. Daarbij moeten ze voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van smaak, bite, toepasbaarheid en verantwoord ingrediëntengebruik. Om optimaal in te kunnen spelen op die vraag heeft TasteStrik© in Eemnes een nieuwe ‘Mixing the Finest©’ fabriek geopend, de perfecte aansluiting op onze AroMade© en Lumpy Bumpy© fabriek.
In de Mixing the Finest© fabriek zijn de beste mengtechnologieën ter wereld onder één dak samengebracht waarmee een grote stap voorwaarts is gezet in de mogelijkheden voor de voedingsindustrie. Door de realisatie van deze innovatieve fabriek willen wij, in nauwe samenwerking met onze relaties, marktleider blijven in Europa, doorgroeien en de markt van decoraties en inclusies buiten Europa aanboren.
Maatwerk
Voor TasteStrik© staat maatwerk voorop. Uw smaakwens is het begin van onze zoektocht naar de perfecte oplossing waarbij we de term ‘onmogelijk’ niet hanteren. Onze decennialange ervaring met productontwikkeling, onze passie voor ambachtelijke aroma’s en ingrediënten en de beschikbaarheid over een compleet scala van relevante vaardigheden maken het mogelijk om aan elk denkbaar smaakwens te voldoen. Daarbij stelt de nieuwe fabriek ons in staat decoraties en inclusies te melangeren en te produceren op elke gewenste schaal.
Mixing the Finest
De fabriek heeft een capaciteit van 1,5 miljoen kilo per jaar. Met een oppervlakte van 600 m2 is er ruimte om de toekomstige groeiplannen van TasteStrik© en haar private labels te ondersteunen. De grotendeels door zonnecellen gevoede productieprocessen in de fabriek worden aangestuurd door een geïntegreerd HelloStrik© software systeem. Dit betekent dat elke activiteit – van het bestellen van grondstoffen tot de verzending van de eindproducten– gestart kan worden zonder de tussenkomst van een operator. Dit maakt het productiesysteem zeer flexibel. We zijn in staat om deeltjes van 2 tot 15 mm te melangeren voor producten waarin bijvoorbeeld toffee, fudge, karamel, koekgranulaten, fantasiesuiker, gereconstrueerd, gevriesdroogd of gedroogd fruit worden verwerkt.
Het resultaat
Onze optimale smaakoplossingen worden ontwikkeld door hightech en innovatieve combinaties te vormen van de eigen Taste Strik© smaakproducten met die van onze gerenommeerde FoodPartners. Wilt u bijvoorbeeld gecoate koekdeeltjes in uw muesli zonder dat de krokantheid van het product verloren gaat? Bent u op zoek naar een manier om speculoos granulaten te verwerken in zuurdesembrood? Of wilt u uw ijsproducten voorzien van een decoratie die er mooi uitziet en tegelijkertijd heel erg lekker is? Dat kan! Onze gedreven en deskundige productontwikkelaars creëren het voor u gewenste product volgens FSSC-regels en de technici van de Mixing the Finest© fabriek zorgen voor productie in elke gewenste hoeveelheid en verpakking.
Jasper Kappelle, salesmanager en Anouck Willard, accountmanager vertellen met gepaste trots: “De Mixing the Finest© fabriek waarborgt onze toekomst als fabrikant van innovatieve melange producten. Tal van voorbeelden van onze inclusies en decoraties zijn te zien in het retailkanaal en bij fastfoodrestaurants. Daarnaast ontwikkelen we interessante clean label en biologische concepten die inspelen op de behoeften van de huidige markt.”
Is het lekker?
Technische vooruitgang of niet, de cruciale vragen waarop elke voedingsproducent te allen tijde positief wil antwoorden zijn: “Is het lekker, is het mondgevoel prettig en is het product verantwoord voor de gezondheid?” Deze vragen houden ook ons elke dag bezig en geen enkel product verlaat onze productieruimtes zonder aan uitgebreide testen te zijn onderworpen. Uiteraard hebben wij zelf in de loop der jaren een uitzonderlijk gevoel voor smaak ontwikkeld, maar we laten sommige producten ook graag beoordelen door een bijzonder smaakpanel dat bestaat uit de kinderen van één van onze medewerkers. Zonder terughoudendheid en met veel enthousiasme geven zij commentaar op de nieuwe producten. Hun oordeel nemen we uiterst serieus en we werken net zo lang aan het product totdat uit drie monden enthousiast klinkt “Ja, pap, dàt is pas lekker!”